Jednostki notyfikowane musz± regularnie informować krajowe władze notyfikuj±ce o swoich działaniach (np. o sposobie prowadzenia ocen zgodno¶ci, dostępno¶ci ¶rodków, podwykonawstwie, konfliktach interesów). Musz± być też gotowe do udzielenia swym władzom notyfikuj±cym wszystkich informacji dotycz±cych wła¶ciwej realizacji warunków notyfikacji na ich ż±danie lub na pro¶bę Komisji.
Jednostki notyfikowane maj± obowi±zek powiadamiania innych jednostek notyfikowanych oraz krajowych władz nadzoruj±cych o wszystkich certyfikatach, które zostały cofnięte lub zawieszone, a także, na ż±danie, o certyfikatach wydanych i o odmowach wydania certyfikatu. Maj± także służyć władzom nadzoruj±cym i - według niektórych dyrektyw - kompetentnym władzom innych państw członkowskich informacjami dla celów nadzoru rynku. Co więcej, jednostki notyfikowane powinny dostarczyć na ż±danie wła¶ciwych służb Komisji, odpowiedzialnych za zastosowanie klauzuli bezpieczeństwa, potrzebnych informacji zwi±zanych z wyrobem lub ocen± zgodno¶ci.
Jednostki notyfikowane s± i powinny pozostać stron± trzeci±, niezależn± od swych klientów oraz innych zainteresowanych stron. Status prawny jednostek ubiegaj±cych się o notyfikację, niezależnie od tego czy s± one prywatne, czy też państwowe, nie jest istotny tak długo, jak długo zagwarantowana jest ich niezależno¶ć i bezstronno¶ć, a jednostki te można zidentyfikować jako osobne podmioty prawne, posiadaj±ce osobowo¶ć prawn± i obowi±zki.
W celu zagwarantowania bezstronno¶ci jednostka notyfikowana i jej personel powinni być wolni od nacisków i zależno¶ci finansowych, handlowych b±dĽ jakichkolwiek innych, które mogłyby wpłyn±ć na wydawane oceny.
Jednostki notyfikowane nie powinny wykonywać i ¶wiadczyć żadnych dodatkowych usług, chyba że posiadaj± one warto¶ć dodan± do wyrobu. Musz± one jednak zagwarantować, że ich pozostała działalno¶ć poza obszarem dotycz±cym dyrektyw Nowego Podej¶cia nie wpływa na poufno¶ć, obiektywizm oraz bezstronno¶ć.
« Zwiń